דיירי הבית

בלה זרצקיס

בלה זרצקיסבלה זרצקיס

שלום

שמי בלה, אני פסיכותרפיסטית, מנחת קבוצות ומטפלת גוף-נפש-רוח בגישה אינטגרטיבית המשלבת פסיכולוגיה מערבית עם טכניקות טיפול המגיעות מן המסורות המזרחיות. 

עבודת הטיפול שלי מתבססת על תפיסתי את החיים כתנועה. תנועה טבעית של התרחבות והתכווצות אותה אנו חווים כפעילות אוטומטית בכל זמן נתון.

כל תנועה של התרחבות והתכווצות מכילה עולם שלם של חוויות והתרחשויות המעצבות את המשך חיינו. אין אנו יכולים לשלוט על האירועים שתנועת החיים מביאה עימה, אולם, אנו כן יכולים לבחור את אופן התגובה או ההתייחסות לאירוע.

החופש לבחור נוכח בכל אחד ואחת מאיתנו, הוא קיים שם באופן טבעי מיום היוולדנו. אני מאמינה שההכרה שלנו בכך שאנו יכולים לבחור בכל רגע מחדש, מכילה בתוכה פוטנציאל לשינוי,

אני מכנה פוטנציאל זה –  נקודת התחלה. 

הקליניקה שלי – היכן מתבצע הטיפול 

אנחנונ נפגשים במתחם הבית קליניקות להשכרה.

למי מתאים הטיפול

בין אם זה כשאנו מרגישים שמשהו "יושב על הלב " נמצאים במצב של קושי רגשי, או שמצב הבריאות אינו תקין,  טיפול בפסיכותרפיה טרנספרסונלית  הינו  טיפול אינטגרטיבי  שמאפשר לחזור למסלול חיים מאוזן ורגוע . הטיפול מועיל לאירועים שונים בחיים, כגון:

  • •מצבי חרדה, סטרס ולחצים נפשיים
  • •קשיים רגשיים
  • •תמיכה רגשית באי פוריות
  • •  שינוי דפוסי התנהגות
  • •העצמה והתפתחות אישית
  • •טיפול בטראומות
  • •התמכרויות
  • •משברי בריאות:  אונקולוגיה,  לב , לחץ דם , כאבים סומאטיים, מגרנות

כיצד מתבצע  הטיפול:

הטיפול מתייחס לרובד המנטאלי, הפיזי והרגשי.

שילוב של שיח והכוונה לאימון הפניית תשומת הלב פנימה אל עולמנו הפנימי, לצד שימוש בטכניקות מגע תומכות ועדינות , מאפשר לפתח התבוננות לא שיפוטית וקשב פנימי למחשבות, רגשות ולתחושות הגוף הקשורים לחוויה.

אופן הטיפול מאפשר  לפעול לשינוי מתוך מודעות ונוכחות ממוקדת בהווה.

תמצית טכניקות הטיפול: 

פסיכותרפיה טרנספרסונלית     טרנס –פרסונל,משמעו מעבר לאישי, מעבר לרמה האינדיווידואלית ולרמת האגו . התפיסה  הינה  מודל אינטגרטיבי  המשלב  בין תיאוריות התפתחות רגשיות קוגניטיביות העולות מתוך הפסיכולוגיה המערבית לבין תיאוריות המגיעות מן המסורות המזרחיות המכירות בנחיצות  המימד הרוחני להתפתחות האנושית שלנו.  הגישה הטיפולית מאמנת לפתח  הקשבה והתבוננות פנימית  ברובד הגופני-נפשי ורוחני .

הנחיה פרטנית– הנחיית הטיפול מאפשרת הכרה במצבים ואיכויות התודעה והשפעתם על אורח חיינו. ההנחיה מכוונת לפיתוח קשב, לתחושות הגוף ולמגוון הרגשות הקיימים בנו דרך חקירה, התבוננות והכרה בהתניות ודפוסי התנהגות, מחשבות, פחדים, דימוי עצמי, קושי רגשי וכדומה.

מדיטציה מבוססת  Mindfulness משמעות המושג מדיטציה הוא –  התבוננות פנימית מרוכזת עמוקה וממושכת. Mindfulness   מפנה ומכוון את תשומת לב למה שקורה "כאן ועכשיו" בלי שיפוטיות . זהו אימון  קוגניטיבי מודע  המלמד אותנו לעצור את "הטייס האוטומטי" שלנו –  מחשבות, תחושות , רגשות ותגובות אוטומטיות. שילוב של  Mindfulness

בטיפול יכול לסייע בשינוי התחושה הפיזית , המנטאלית והרגשית: הרגעת הלחץ , השקטת מערכת העצבים , נרמול פעילויות בגוף כמו: איזון  לחץ דם, הרגעת מתח השרירים איזון הורמונאלי וכדומה.

 דמיון מודרך – אנו משתמשים בדמיון כמעט בכל רגע בחיים , כל דבר שקיים במציאות שלנ

מתחיל בדמיוננו בטרם נוצר.  זוהי פעולה טבעית כמעט אוטומטית המתבצעת במודע או של

במודע אולם בעלת השפעה על הדרך בה נפעל . ההנחיה מכוונת את המטופל להרפיה והירגעות

ורותמת את עוצמת הדמיון ליצירת שינוי חיובי באופן מודע תוך שילוב נשימה מודרכת ומכוונת

לאזורים בגוף , יצירת  ויזואליזציה של מצבים , שימוש בחושים , צבעים וקול.

הילינג פסיכו פיזי – כל תגובה, רגש או התנסות חווייתית מעוררות תנועת אנרגיה בגופנו. ההתנסות, בין אם היא חיובית או שלילית מטביעה את חותמה על התודעה שלנו וצורבת את זיכרון החוויה ברמת תאי הגוף והנפש. הילינג פסיכו פיסי, מאפשר שחרור ופירוק של משקעי האנרגיה. ההילינג מתבצע באמצעות מגע אנרגטי עדין  ותומך המנתב להתבוננות שאינה לכודה בחוויה.

ג'ין שין דו אקופרסורה – שיטת טיפול שמקורה ברפואה הסינית.  ג'ין שין דו אקופרסורה פועל לאיזון גוף ונפש . הטיפול מתבצע  ע"י לחיצות ארוכות על תעלות הצ'י לאורך מסלולי

   המרידיאנים. השיטה משלבת  את עוצמת הדיקור (ללא מחטים) עם רכות המגע .

   קרניו סקראל – שיטת טיפול במגע עדין ממוקד ומדויק. הטיפול מווסת את מערכת העצבים

   המרכזית דרך עצמות הגולגולת , עצם העצה, ורקמות חיבור בכל הגוף.

שוכרת קליניקה בירושלים בהבית קליניקות להשכרה באווירה ביתית

השכרת אולם הרצאות וסדנאות בהבית חדר סדנאות להשכרה

 

אני מזמינה אתכם למרחב טיפולי שיאפשר לכם להרפות, להתבונן ולממש את פוטנציאל השינוי אותו תבחרו לעשות בחייכם.